ויקישביל
Advertisement
שביל ישראל 1,2

בתוואי שביל ישראל בוצעו מספר שינויים מסיבות שונות מאז פתיחתו בשנת 1995.

רשימת השינויים[]

השינויים מצפון לדרום[1]:

שנה איזור תיאור הערות
2013 רכס רמים

אחרי כפר גלעדי עולים מגן הפסלים ופונים שמאלה לדרך נוף בסימון ירוק. השביל יורד מהדרך לשביל להולכי רגל. אחרי כ-800 מ' פונים ימינה לדרך עפר. ממשיכים על דרכי עפר עד למצפור רמים והפארק הגיאולוגי. השביל חובר לדרך הנוף בסימון ירוק כק"מ אחד דרומה לרכבל מנרה. השינוי באורך הדרך מזערי כחצי ק"מ בלבד (מרץ 2013).

2020 רמת סירין

השביל ממשיך מעין אולם לעין רכש. לא עוברים יותר בחרבת סירין. (השינוי הזה יסומן בקרוב מאוד - ינואר 2020)

2010 הכרמל בעקבות השריפה בכרמל קישור לויקיפדיה , השביל נסגר זמנית בקטע בין בקעת אלון לחניון אורן. תוואי חלופי מסומן , קיים לאורך נחל אורן. (6.12.2010)[2] בוטל
2012 הכרמל בירידה מגבעת שלוחית לכביש 7021 השביל פונה מערבה וחוצים את הכביש כ 200 מ' מערבית לנקודת החציה הקודמת. חוזרים מזרחה וממשיכים דרומה ליד משרד הקק"ל (אוגוסט 2012).
2019 עין הוד מעבר ליד חאן יותם
2008 מצפה עופר השביל ירד מדרך העפר כאשר הולכים ממצפה עופר דרומה. סימון חדש בשטח על שביל להולכי רגל (2008)
2008 גבעת טלימון השביל עולה עם סימון ירוק לראש הגבעה ואינו עוקף אותה. יורדים מצידה השני של הגבעה ומצטרפים חזרה לתוואי הישן(2008).
2007 בנימינה תוואי השביל הישן בירידה מחרבת עקב חצה פסי רכבת. בעקבות בעיית הבטיחות שונה התוואי באיזור זה, והשביל ממשיך דרומה כ - 400 מ' לכיוון המחצבות עד למעביר מים, עובר מתחת לפסי הרכבת וחוזר לתוואי הישן. להודעה בפורום HIKE.

(2007).

2003 העתקת השביל מהשרון לקו החוף שביל ישראל סומן בתחילה מאיזור חדרה עד לתל אפק בשרון . התוואי הועתק מסיבות ביטחון אישי לקו החוף. תוואי השביל הישן בקטע זה אינו מסומן כיום.(2003).
2013 פולג השביל הולך מחוף פולג, ליקום חוזר לרכס הכורכר וממשיך עליו עד אפולוניה.
2012 אפולוניה - מעקף ממזרח עקב סכנת התמוטטות של המצוק בחוף אפולוניה השביל עולה למצוק ועוקף את האזור ממזרח על המצוק ליד השטח של תע"ש לשעבר. זה מאריך את הדרך ב-1 ק"מ בערך. (ינואר 2012)
2010 מחוף הצוק לתל אביב טיילת פארק הירקון פתוחה עד לחוף הים. אפשר להמשיך מחוף הצוק ממערב לתחנת הכח רידינג עד לנמל תל אביב ולהתחבר לתוואי בפארק הירקון. אין צורך ללכת ברח' לוי אשכול.(אפריל 2010)
2012 כפר סרקין השביל חזר לדרך סלולה ממערב למסילת הרכבת. חוצים את כביש 471 מתחת לגשר ואחרי כחצי ק"מ חוצים את מסילת הברזל במעביר מים מתחת לה. ממשיכים דרומה כרגיל.
2009 אלעד חציית כביש 444 נמצאת צפונה ממעביר המים שבו עבר השביל, והיא כעת בכניסה לאלעד במעבר החציה.(2009)
2018 כסלון השביל עולה ממערת בני ברית לעבר הר כסלון, עובר ליד קריית יערים, תל צובה, ומגיע לסטף.
2009 עין חינדק מצפון לדרום: בעין חינדק ממשיכים שמאלה (לא עולים בעליה תלולה לכיוון אבן ספיר). הולכים על שביל ירוק לאורך טרסה, אח"כ עולים לכביש לאורך של כ 100 מ' וכאשר הכביש פונה שמאלה, ממשיכים לתוך הערוץ בין טרסות משני הצדדים. אחרי כ 300 מ' יש שביל בסימון שקוף שפונה שמאלה. ממשיכים ימינה על השביל הירוק בעליה שמדלגת בין הטרסות על מדרגות. בסוף העליה פונים ימינה והולכים במישור כ 250 מ' עד כביש הכניסה לאבן ספיר. חוצים את הכביש, עולים על דרך עפר אדומה כ 100 מ' שפונה ימינה. ממשיכים ישר על דרך עפר בסימון ירוק מזרחה. אחרי כ 150 מ' יש פניה חדה ימינה עם השביל הירוק. ממשיכים עליו כ 1 ק"מ עד לעין תמר ואחרי כ 200 מ' נוספים מגיעים לעין עוזי המקום אליו הגיעה העליה התלולה (שבוטלה) מעין חינדק. ממשיכים על התוואי הישן.(אפריל 2009) בוטל
2009 עין קובי בירידה מכיוון חרבת סעדים עוברים מתחת לגשר הרכבת וממשיכים ישר עם שביל אדום בתוך הערוץ עד לעיו קובי (לא עולים על דרך העפר בסימון ירוק).(2009) בוטל
2015 נחל זנוח השביל הוסט לנחל זנוח. לא עובר בדרך הקיסר
2016 נתיב הל"ה השביל הולך מנתיב הל"ה לתל שוכה, חרבת קייאפה, נחל האלה וחרבת שקלון. לא עוברים בתל עזקה.
2007 אחוזם שינוי זה בוצע בעקבות סלילת כביש 6. לפני כביש 6 (למי שמגיע מצפון) ממשיכים דרומה כק"מ אחד ופונים מערבה (ימינה) לאורך הערוץ של נחל אדוריים, ממשיכים עד למפגש כביש 6 עם מסילת רכבת, עוברים מתחת לגשר את שניהם. ממשיכים לאורך נחל אדוריים עד לכביש 40, חוצים אותו מתחת למעביר המים ומגיעים לתל קשת ולסימון הישן.( אוקטובר 2007) בוטל
2006 תל נג'ילה השביל עולה בסימון ירוק לראש תל נג'ילה ואינו עוקף יותר את התל מכיוון דרום.(2006)
2016 שמורת להב השביל עולה לגבעת געת ולא עובר במוזיאון ג'ו אלון וחרבת רימון.
2019 יער יתיר ביער יתיר אחרי בית היערן השביל עובר בנחל ענים וממשיך בתוואי דרומי יותר עד הר עמשא. לא מגיעים לשער של היישוב עמשא.
2005 ערד פארק ערד-צפון ערד- נחל יעלים- רכס זוהר-נחל כנפן (2006) -באר אפעה-הר קומות - מצד תמר-מעלה חצרה- המכתש הקטן-מעלה עלי- נחל חתירה - עין ירקעם- הסנפיר הגדול - חיבור לשביל הישן.(2005)
2019 ערד תוספת חדשה לשביל - עין בוקק : ערד, כפר הנוקדים, מצדה, עין בוקק, נחל פרצים, מישור עמיעז, מעלה צורים, נחל צפית. תיאור השינוי בפורום
2005 עין עקב - מצפה רמון בעין עקב מתפצל מהתוואי הישן (שממשיך לעבדת ) ממשיך עד לעין שביב / זיק. עולה לציר הנפט והולך לאורכו . מגיע לחניון לילה חווה ויורד לנחל חווה ( עין חווה זה סטיה של 600 מ') עולה חזרה לציר הנפט. עד למצד מחמל משם ממשיך לאורך דרך עפר לשפת המכתש עד למצפה רמון.[3]
2009 מצפה רמון השביל עובר ליד בית ספר שדה הר הנגב ויורד למכתש רמון דרך השביל הכחול. זה מאריך את הדרך ב 5.5 ק"מ מיותרים. מי שבוחר ללון בבית ספר שדה קצר יותר לחזור לשביל הירוק ולרדת בו. (דצמבר 2009)
2005 מפער גוונים - ק"מ 40 ממפער גוונים עולה על הר סהרונים, פרסת נקרות, כרבולת חררים. נכנס לנחל גלד, חניון לילה גב חולית , הר יהב, קלדרה ומשם מזרחה לכיוון ספיר .

לאורך דרך המעיינות השביל ממשיך דרומה עד לנחל ברק ומשם מזרחה עד לכביש 40 דרך נחל ברק וורדית, שם הוא מתחבר לסימון הישן בק"מ ה -40. (2005)[3]

התוואי הישן בוטל ב 2018
2019 צופר בשל הקמת מאגר מים ליד מואה השביל הוסט מזרחה ועובר קרוב יותר לצופר.
2010 חניון נחל ברק השביל פונה לכיוון מזרח ומגיע לחניון נחל ברק.(מרץ 2010)
2019 שחרות 2 ק"מ דרומית לשחרות סמוך לחאן רוכבי הגמלים השביל ממשיך לכיוון דרום מערב לגב עישרון ומשם חוזר
2019 עין נטפים מעין נטפים עולים בשביל להולכי רגל לחניון הר יהורם. לא עוברים ליד כביש 12.
2010 מהר צפחות לאילת

השביל יורד לכיוון בית ספר שדה אילת על השביל הירוק ולא מגיע יותר לטאבה. אין מניעה להמשיך על השביל האדום עד לטאבה ולסיים שם אלא אם הצבא אינו מאפשר זאת.(מרץ 2010)

ראו גם[]

קישורים חיצוניים[]

הערות[]

1. לחיצה על החץ ליד העמודה "שנה" תמיין את הטבלה בסדר כרונולוגי.
  2. תוואי המעקף באתר החברה להגנת הטבע
  3. 3.0 3.1 שביל ישראל 1,2:

תוואי שביל ישראל היה בעבר לאורך כביש 40 , לאחר הפשרת שטחי אש בוצעו 2 שינויים בתוואי כאשר התוואי הישן נשאר אבל מסומן בספרה 2 ואילו התוואי החדש קיבל את הספרה 1. המספור נראה במפות ובנקודות הפיצול בשטח. התוואי הישן בוטל סופית ב 2018